Različito o istom – Dan sigurnijeg interneta 2014.
Obilježavanje ovogodišnjeg Dana sigurnijeg interneta u OŠ Veliki Bukovec proteklo je vrlo dinamično, s puno različitih aktivnosti i u svim razrednim odjelima.
Za učenike prvih razreda pripremljena je nastavna jedinica “Moraju li svi znati tko sam?”. Učitelj informatike, Petar Žugec, održao je sat na kojem je učenicima objasnio zašto i kako moraju čuvati svoje osobne podatke, ali i osobne podate prijatelja, braće i ukućana. Kako bi naši najmlađi učenici zaista postali svjesni o čemu se radi, odigrali su primjerene igre na internetu za koje je bilo potrebno unijeti korisničko ime. Umjesto vlastitog imena unosili su šaljive nazive i tako naučili da je to jedan od načina da zaštite svoju privatnost. Tako su na zabavan i jednostavan način postali svjesni činjenice da se i u svijetu interneta potrebno zaštititi od nepoželjnih “gostiju”, baš kao i u stvarnom životu.
Kako “Od lopte do interneta”, saznali su učenici drugih razreda. Učitelj informatike Petar Žugec pripremio im je strip koji se sastojao samo od sličica, a oni su morali dopisati vlastiti tekst prateći razvoj događaja. Iako su tekstovi i priče bili različiti, svi su se složili da je ugodnije vrijeme provoditi s prijateljima u igri s loptom, nego ispred zaslona računala u kući. Učenici su komentirali i plakate o internetskoj sigurnosti koji su izloženi po školskim hodnicima, a kao najveće prijetnje sigurnosti naveli su krađu identiteta, lažno predstavljanje, vrijeđanje i iznuđivanje novaca.
Vjerovali ili ne – ” I internet ima pravila”! Koja su i pridržavaju li ih se, o tome su s učiteljicom Teom Toplak raspravljali učenici trećih razreda. Nakon igre asocijacija o bontonu, učenicima su prezentirane različite situacijske priče iz internetske svakodnevice koje su obrađivale načine ponašanja na internetu (predstavljanje tuđim imenom, vrijeđanje). Kao rezultat sata nastao je plakat s 10 internetskih zapovijedi.
Za učenike četvrtih, petih i šestih razreda pripremljena je dramska igra “Kad si upleten u mrežu” koju je osmislila učiteljica Brankica Kovaček, a izveli učenici 4. b razreda: Angela, Elena, Viktor i Florijan, koji su ujedno imali i ulogu digitalnih savjetnika. Učenici su odglumili tipičnu situaciju vrijeđanja kojih su društvene mreže prepune, a četvrtaši, petaši i šestaši su trebali osmisliti kraj koji je ujedno bio i savjet što učiniti kad te netko vrijeđa online. Iako je ovo dob u kojoj učenici ne smiju imati profile na društvenim mrežama za odrasle, svjesni smo da u praksi nije tako i da djeci mlađoj od 13 godina profil najčešće otvaraju roditelji. Upravo je zato osmišljena ova aktivnost kako bi učenici promišljali o svojem ponašanju, komunikaciji, dijeljenju sadržaja, zaštiti vlastite privatnosti. Nakon rasprava po razredima, vidljivo je da su premladi za neke sadržaje i da često ne razumiju gdje su pogriješili i zašto bi nešto trebali učiniti drugačije. Prijedlozi za rješenje odglumljenog problema bili su primjereni, a za rješenje problema koji sami ne znaju riješiti, učenici se najčešće obraćaju svojim roditeljima čija je uloga u odgoju odgovornog korisnika interneta u ovoj dobi presudna.
Za učenike sedmih i osmih razreda pripremljena je radionica „I ti si nasilnik?“ o problemu virtualnog nasilja. Radionicu su održali digitalni savjetnici, četvero učenika sedmih razreda, započevši s anketom Virtualno nasilje u Google Docsu u kojoj se govorilo o tome što za učenike znači nasilje, kome se obratili za pomoć i na koje bi načine pomogli svojem prijatelju u nevolji. Rezultate ankete je u grafičkom obliku prokomentirala učiteljica informatike Gordana Lohajner, a daljnju raspravu su vodili „digitalci“ 🙂 s pitanjima: što zaključujemo, znamo li nekoga tko je bio virtualno zlostavljan i kako bi se oni zaštitili od nasilja na internetu. Uslijedilo je prikazivanje prigodnog filma Let’s fight it together što je učenike potaknulo na diskusiju pomoću koje su došli do točne definicije cyberbullinga.
Za učenike 7. razreda radionica je održana na engleskom jeziku (korelacija) uz pomoć njihove profesorice engleskog jezika Stele Pavetić, a za osme na hrvatskom.