Mjere sigurnosti u Osnovnoj školi Veliki Bukovec od 07.01.2025.
Od utorka 07.01.2025. krećemo sukladno uputama MZOM i današnjeg kolegija ravnatelja u Županiji s provedbom povećanih mjera sigurnosti u našoj školi koje uključuju sljedeće:
A – Kratkoročne mjere sigurnosti (rok: 7.1.2025.)
- Zaključavanje ulaza/izlaza
- A-glavni ulaz (novi dio škole); B- ulaz za RN; C- ulaz od parkirališta(kotlovnica); D- ulaz od parkirališta (knjižnica)
- Ulazi/izlazi A i B otključavaju se u 7:20 (dolaskom prvog autobusa) i zaključavaju u 8:00.
- Na ulazima A i B ujutro od 7:00 do 7:30 dežuraju spremačice; od 7.30-8.00 dežurni učitelj prema planu dežurstava.
- Prije i nakon tog vremena nije moguće ući u školu bez najave (učitelju, razredniku, stručnoj službi, upravi, domaru )
- Ulaz/izlaz C biti će zaključan.
Od 7.00 – 8.00 domar dežura i otključava vrata zaposlenicima koji u to vrijeme dolaze na posao.
Nakon 8.00 h taj izlaz se ne koristi.
- Ulaz/izlaz D neće se koristiti za ulaz u školu, samo za izlaz
- Učitelji dežuraju prema planu dežurstva koji je vrijedi od početka školske godine 2024./25.
- Pod odmorima učenici ne izlaze izvan škole.
- Nakon 15:00 sati svi ulazi su zaključani. Roditelji koji dolaze po učenike u produženom boravku, najave se učiteljici koja isprati učenike iz škole i za njima zaključa vrata.
- Ulazak u školu nakon 15:00 h moguć je samo pozivom na broj na A ulaznim vratima.
- Korisnici dvorane u popodnevnim satima koriste ulaz u dvoranu koji je odvojen od škole; dočekuje ih kao i do sada spremačica. Sva vrata koja povezuju dvoranu i školu su zaključana.
- Evidencija stranih osoba/posjetitelja
- Za ulaz/izlaz posjetitelja koristi se samo
A-glavni ulaz (novi dio škole)
- Svi vanjski (strani) posjetitelji (roditelji i ostali) dužni su svoj dolazak najaviti. Najava se može izvršiti telefonski, putem e-pošte ili drugim službenim kanalima.
- Razrednik/učitelj kojemu se roditelj najavio dužan ga je pričekati na glavnom ulazu, provjeriti identitet putem osobne iskaznice ili drugog odgovarajućeg dokumenta s fotografijom, evidentirati na Listu evidencije ulaska, te ga na kraju sastanka ispratiti iz škole.
- Lista evidencije ulazaka biti će u međuprostoru ulaza.
- Ostale najavljene vanjske posjetitelje (koji nisu najavljeni učiteljima) na glavnom ulazu preuzima dežurna spremačica/domar, provjera identitet, evidentira te ga vodi do dogovorenog mjesta sastanka. Nakon završetka ispraća ga iz ustanove.
- Ulazak se neće dopustiti osobama koje se odbiju identificirati.
- Tijekom roditeljskih sastanaka razrednik dočekuje roditelje na ulazu, vodi ih do učionice i po završetku prati do izlaza.
B – srednjoročne mjere sigurnosti (rok 31.1.2025.)
- Osnivanje Tima za sigurnost
- ravnatelj, predstavnici učenika, nastavnika, stručnih suradnika, roditelja, administracije, tehničkog osoblja
- Tim je odgovoran za implementaciju i nadzor provedbe mjera sigurnosti
- Na ulazima B i C zamijenit će se stare brave i ugraditi nove elektronske što znači da se iznutra mogu otvoriti vrata i izlaziti van, a izvana će se moći ulaziti samo na pritisak tipke (ili senzora) od strane dežurnog ili korištenjem kartice
- Osposobit će se portafon na A ulaz koji je postavljen ali nikad nije bio u funkciji.
C – Dugoročne mjere sigurnosti (tijekom 2025.god.)
- Zapošljavanje educirane osobe zadužene za zaštitu, kontrolu i evidenciju ulaska (zaštitar ili sl.)
- Edukacija i psihološka podrška učenicima
- Aktivno praćenje učenika s potencijalnim problemima ponašanja uz podršku školske stručne službe
- I dalje razvijati programe mentalnog zdravlja koji smanjuju stres i potiču pozitivno ponašanje među učenicima
- Edukacije protiv vršnjačkog nasilja – jačanje kulture nenasilja i međusobnog poštovanja
- Poticanje učenika na anonimno prijavljivanje sumnjivih aktivnosti ili neobičnog ponašanja
- Edukacija i radionice za roditelje o sigurnosti i komunikaciji s djecom
- Suradnja s vanjskim partnerima
- Škola će organizirati periodične posjete školi od strane lokalne policije kako bi bila vidljiva prisutnost i odvraćanje od potencijalnih problema
- Uspostaviti partnerski odnos s lokalnim hitnim službama kako bismo unaprijed definirali protokole za hitne intervencije
- Redovito ćemo pratiti učinkovitost mjera sigurnosti te periodično raditi reviziju mjera sigurnosti na temelju povratnih informacija od radnika, učenika i roditelja ili novih okolnosti.
U Velikom Bukovcu, 3.siječnja 2025.
Ravnateljica:
Marina Rajh