Mjere sigurnosti u Osnovnoj školi Veliki Bukovec od 07.01.2025.

Od utorka 07.01.2025. krećemo sukladno uputama MZOM i današnjeg kolegija ravnatelja u Županiji s provedbom povećanih mjera sigurnosti u našoj školi koje uključuju sljedeće:

A – Kratkoročne mjere sigurnosti (rok: 7.1.2025.)

  1. Zaključavanje ulaza/izlaza 
  2. A-glavni ulaz (novi dio škole);   B- ulaz za RN;  C- ulaz od parkirališta(kotlovnica);  D- ulaz od parkirališta (knjižnica)
  3. Ulazi/izlazi A i B otključavaju se u 7:20 (dolaskom prvog autobusa) i zaključavaju u 8:00. 
  4. Na ulazima A i B ujutro od 7:00 do 7:30 dežuraju spremačice; od 7.30-8.00 dežurni učitelj prema planu dežurstava.
  5. Prije i nakon tog vremena nije moguće ući u školu bez najave (učitelju, razredniku, stručnoj službi, upravi, domaru )
  6. Ulaz/izlaz C biti će zaključan.

 Od 7.00 – 8.00  domar dežura i otključava vrata zaposlenicima koji u to vrijeme dolaze na posao.

Nakon 8.00 h taj izlaz se ne koristi.    

  • Ulaz/izlaz D neće se koristiti za ulaz u školu, samo za izlaz
  • Učitelji dežuraju prema planu dežurstva koji je vrijedi od početka školske godine 2024./25.
  • Pod odmorima učenici ne izlaze izvan škole.
  • Nakon 15:00 sati svi ulazi su zaključani. Roditelji koji dolaze po učenike u produženom boravku, najave se učiteljici koja isprati učenike iz škole i za njima zaključa vrata.
  • Ulazak u školu nakon 15:00 h moguć je samo pozivom na broj na A ulaznim vratima.
  • Korisnici dvorane u popodnevnim satima koriste ulaz u dvoranu koji je odvojen od škole; dočekuje ih kao i do sada spremačica. Sva vrata koja povezuju dvoranu i školu su zaključana.
  • Evidencija stranih osoba/posjetitelja
  • Za ulaz/izlaz posjetitelja koristi se samo A-glavni ulaz (novi dio škole)
    • Svi vanjski (strani) posjetitelji (roditelji i ostali) dužni su svoj dolazak najaviti.  Najava se može izvršiti telefonski, putem e-pošte ili drugim službenim kanalima.
    • Razrednik/učitelj kojemu se roditelj najavio dužan ga je pričekati na glavnom ulazu, provjeriti identitet  putem osobne iskaznice ili drugog odgovarajućeg dokumenta s fotografijom, evidentirati na Listu evidencije ulaska, te ga na kraju sastanka ispratiti iz škole.
    • Lista evidencije ulazaka biti će u međuprostoru ulaza.
    • Ostale najavljene vanjske posjetitelje (koji nisu najavljeni učiteljima) na glavnom ulazu preuzima dežurna spremačica/domar, provjera identitet, evidentira  te ga vodi do dogovorenog mjesta sastanka. Nakon završetka ispraća ga iz ustanove.
    • Ulazak se neće dopustiti osobama koje se odbiju identificirati.
    • Tijekom roditeljskih sastanaka razrednik dočekuje roditelje na ulazu, vodi ih do učionice i po završetku prati do izlaza.

B – srednjoročne mjere sigurnosti (rok 31.1.2025.) 

  1. Osnivanje Tima za sigurnost
    1. ravnatelj, predstavnici učenika, nastavnika, stručnih suradnika, roditelja, administracije, tehničkog osoblja
    1. Tim je odgovoran za implementaciju i nadzor provedbe mjera sigurnosti 
  2. Na ulazima B i C zamijenit će se stare brave i ugraditi nove elektronske što znači da se iznutra mogu otvoriti vrata i izlaziti van, a izvana će se moći ulaziti samo na pritisak tipke (ili senzora) od strane dežurnog  ili korištenjem kartice
  3. Osposobit će se portafon na A ulaz koji je postavljen ali nikad nije bio u funkciji.

C – Dugoročne mjere sigurnosti (tijekom 2025.god.)

  1. Zapošljavanje educirane osobe zadužene za zaštitu, kontrolu i evidenciju ulaska (zaštitar ili sl.)
  2. Edukacija i psihološka podrška učenicima
    1. Aktivno praćenje učenika s potencijalnim problemima ponašanja uz podršku školske stručne službe
    1. I dalje razvijati programe mentalnog zdravlja koji smanjuju stres i potiču pozitivno ponašanje među učenicima
    1. Edukacije protiv vršnjačkog nasilja – jačanje kulture nenasilja i međusobnog poštovanja
    1. Poticanje učenika na anonimno prijavljivanje sumnjivih aktivnosti ili neobičnog ponašanja 
  3. Edukacija i radionice za roditelje o sigurnosti i komunikaciji s djecom
  4. Suradnja s vanjskim partnerima
    1. Škola će organizirati periodične posjete školi od strane lokalne policije kako bi bila vidljiva prisutnost i odvraćanje od potencijalnih problema
    1. Uspostaviti partnerski odnos s lokalnim hitnim službama kako bismo unaprijed definirali protokole za hitne intervencije
  5. Redovito ćemo pratiti učinkovitost mjera sigurnosti te periodično raditi reviziju mjera sigurnosti na temelju povratnih informacija od radnika, učenika i roditelja ili novih okolnosti.

U Velikom Bukovcu, 3.siječnja 2025.

Ravnateljica:

Marina Rajh