LORI – učenici u Oslu
Od 29. do 31.10. četvero naših učenika (Ana Vrbanić, Margareta Virag, Branimir Šalamon i Matej Mlinarić) su s učiteljicom Suzanom Virag boravili u Oslu. Svrha putovanja je bio posjet Newton sobi u Kolbotonu i Fram muzeju posvećenom polarnim istraživanjima. Evo što su učenici rekli o terenskoj nastavi na daleki sjever:
Saznavši da idemo u Norvešku bile smo presretne, a ponajviše jer idemo zajedno u tako daleko mjesto. S nestrpljenjem smo čekale dan polaska. Još veće uzbuđenje izazivalo nam je to što ćemo prvi put letjeti avionom i ići u Newton sobu. Većinu prvog dana smo se vozili. U Norvešku smo stigli u večernjim satima, pomalo umorni. Jedva smo čekali doći u sobe i odmoriti se kako bi drugi dan bili puni energije za nove avanture.
Drugi dan morali smo rano ustati jer smo već oko devet sat trebali biti u Newton sobi. Razgovarale smo što bi tamo mogli raditi te smo zaključile da će najvjerojatnije biti nešto u vezi fizike. U Newton sobu ljubazno nas je primio jedan norveški učitelj. Ušli smo u jednu prostoriju, sjeli na stepenice u predavaonici i slušali učitelja koji nas je vodio kroz prezentaciju o kinetičkoj i potencijalnoj energiji.
Nakon što nam je nešto više ispričao o kinetičkoj i potencijalnoj energiji, dobili smo zadatak. Podijelili smo se u skupine po troje te krenuli s radom. Morali smo pomoću kuglice i trake s petljom otkriti u kojoj poziciji bi kugla išla najbrže i najjače. Kuglica je morala proći kroz petlju udariti u autić koji bi se tada pokrenuo. Svaka skupina je dobila jedan listić i iPad, na listić smo pisali rezultate s time da smo kod svakog sljedećeg mjerila morali napraviti neku izmjenu. IPad nam je služio kako bi se na njega povezao autić te bi na iPadu pročitali brzinu i udaljenost koju je autić prošao. Sve to radili smo kako bismo poslije mogli bolje razgovarati o kinetičkoj i potencijalnoj energiji i nešto novo naučiti. Kasnije smo dobili drugi zadatak, a to je bilo da umjesto ovog autića koji smo imali izradimo svoj od tetrapaka mlijeka.
Drugi zadatak bio je nešto teži jer smo morali sve dobro namjestiti kako bi kasnije taj autić imao istu funkciju kao i onaj prvi. U drugom zadatku dečki su bili nešto uspješniji, no svi smo se jednako zabavili.
Došlo je vrijeme da se pozdravimo s učiteljem koji je bio tamo s nama i krenemo prema muzeju Fram u kojemu je prikazan norveški brod koji je u prošlosti bio vrlo uspješan u ekspedicijama. Sam je muzej velik i vrlo zanimljiv, s puno sadržaja i informacija te smo se upoznali sa životom pomoraca i znanstvenika i njihovom svakodnevnicom.
Kad smo izašli iz muzeja ispred nas je čekala vodička koja nas je vodila po centru Osla. Oslo je jedan predivan grad i nismo očekivale da je toliko lijep, nego smo očekivale da je to neki običan grad. Šetajući gradom vidjeli smo puno znamenitosti i naučili nešto više o Oslu. Iako nas nije pogodilo lijepo vrijeme, već je padao snijeg i puhao hladan vjetar, bili smo veseli. Treći dan morali smo se oprostiti s osobljem u hotelu i krenuti prema zračnoj luci. U večernjim satima sretno smo se vratili kući. Ovaj mali put u Norvešku jako nam se svidio te bi rado ponovno išle, prije svega upoznale smo učenike iz drugih škola te smo se svi zajedno sprijateljili. Osoblje u hotelu bilo je ljubazno, bili smo iznenađeni kad smo saznali da je među osobljem jedan Hrvat koji nas je posluživao te smo se s njim upoznali i počeli zezati. Newton sobe bile su nešto posebno što još nismo vidjeli i htjele bismo ih svakako još nekad posjetiti. Sve u svemu, bilo je jako lijepo i poučno.
Ana Vrbanić i Margareta Virag, Matej Mlinarić